УКРАЇНА
Прилуцька міська рада
Чернігівська область
Управління освіти
Дошкільний навчальний заклад № 27
Гурток "Веселі файлики"
(навчання
комп’ютерної грамотності)
старша
група
Керівник гуртка:
Гуліцка Світлана Григорівна
Програмове забезпечення
1.
Програма виховання
і навчання дітей від двох до семи років «Дитина»
2.
Базовий компонент
дошкільної освіти.
3. Авторська програма навчання
комп’ютерній грамоті дітей старшого дошкільного віку С.Унгул
4.
Парціальна програма «Смайлик» з формування основ комп’ютерної грамотності у
дітей старшого дошкільного віку. Резніченко І. Ю.
Пояснювальна записка
В сучасних умовах
розвитку освітньої системи України комп'ютер є своєрідним "інтелектуальним
знаряддям", яке дозволяє людині вийти на новий інформаційний рівень. Його в
теперішніх умовах слід розглядати як сучасний засіб діяльності дитини старшого
дошкільного віку. Заняття дітей на комп'ютері мають велике значення для розвитку
їх інтелекту, моторики рук, зорово-моторної координації, поліпшують та розвивають
пам'ять і увагу. Виконуючи веселі ігрові завдання, дитина вчиться аналітично
мислити в нестандартній ситуації, класифікувати та узагальнювати поняття,
прагнути до поставленої мети. В сім'ї та навчальних закладах різних типів за
допомогою комп'ютера дитина розв'язує різні завдання, перетворюючи на екрані
зображення з допомогою клавіатури та "мишки".
Комп'ютер, будучи найсучаснішим
інструментом для обробки інформації, служить технічним засобом навчання та
відіграє значну роль у загальному технічному розвиткові дошкільників.
Психологи відзначають: чим раніше дитина
познайомиться з комп'ютером, тим менший психологічний бар'єр між ним і машиною,
тому що в дитини практично немає страху перед технікою. Чому? Та тому, що
комп'ютер привабливий для дітей, як будь – яка нова іграшка.
Дошкільники виявляють високу
зацікавленість до комп'ютера, його будови, функцій, можливостей, отримуючи при
цьому хороший емоційний стан, задоволення. Працюючи на комп'ютері, дитина 6-го
року життя діє з наочними екранними образами, які наділяє ігровим значенням.
Старший дошкільник переходить від звичних йому практичних дій з предметами до
дій з ними в образному плані (уявному, модельному, символічному). Робота дитини
з комп'ютером формує передумови теоретичного мислення, здатність працювати в
індивідуальному темпі. Дитина, яка оволоділа елементарною комп'ютерною
технологією, краще за інших готова мислити, розв'язувати задачі у внутрішньому
плані, почуватися компетентною у житті в інформаційному плані.
Очікувані результати
-
Інтерес до комп’ютера та до
предмету;
-
Знання
будови та принцип роботи апаратної складової ПК;
-
Знання
елементарної комп’ютерної технології;
-
Інтерес
до ігор з використанням комп’ютерних програм;
-
Вміння
свідомо вибирати спосіб дій;
-
Здатність
працювати в індивідуальному темпі;
-
Готовність
думати, розв’язувати задачі, почуватися вільно в інформаційному просторі;
-
Розвинені
форми образного сприйняття світу, почуттєва сфера, сформовані сенсорні еталони;
-
Віра у
власні можливості, вміння допомагати собі у скрутних ситуаціях, покладатися на
себе;
-
Сформованість
базових якостей особистості, самостійності, працелюбності, спостережливості,
людяності, розсудливості, справедливості, самовладання, посидючості, стриманості,
відповідальності, креативності;
-
Дотримання
правил техніки безпеки при роботі за комп’ютером.
Мета і завдання
Метою гуртка є навчання дітей старшого дошкільного віку
комп’ютерної грамоти.
Завданнями гуртка є:
· обізнаність із комп'ютером, способами
керування комп'ютером за допомогою клавіатури, «миші», здатність розуміти і
використовувати спеціальну термінологію (клавіатура, екран, програма, диск,
клавіша, комп'ютерні ігри тощо) та елементарні прийоми роботи з комп'ютером у
процесі виконання ігрових та навчально – розвивальних програм, створених для
дітей дошкільного віку;
· вміння дотримуватись правил безпечної
поведінки під час роботи з комп'ютером; виховання інформаційної
культури, посидючості, дисциплінованості, логічного та абстрактного мислення,
акуратності, бережного ставлення до оточуючого середовища.
Перспективне планування
гурткової роботи "Веселі файлики"
Місяць
|
№
|
Тема заняття
|
Мета
|
Дата
|
|||
1.Введення в предмет
|
|||||||
Вересень
|
1.
|
Діагностуванння дітей
Бесіда:
«Що таке комп’ютер?» Логічна вправа: «Що не так»
|
Виявити
первинні знання дітей про комп’ютер, навички користування, індивідуальні
здібності.
|
||||
2.
|
Що вивчає комп’ютерна грамота.
Ознайомлення з кабінетом, правилами
поведінки та технікою безпеки в комп’ютерному класі
|
Познайомити
дітей з комп’ютерним куточком, його
облаштуванням, дати загальні відомості про комп’ютер, його призначення,
викликати інтерес до занять.
|
|||||
3.
|
Сфери використання комп’ютерів. Слайд-шоу «Як використовують
комп'ютер».
|
Дати знання про використання комп’ютерів в різних
сферах діяльності людини.
|
|||||
2.Основні складові комп’ютера. Початкові навички роботи з
комп’ютером
|
|||||||
Жовтень
|
1.
|
Ознайомлення з основними пристроями
комп’ютера та їх призначенням.
|
Познайомити
зі складовими частинами комп’ютера, їх призначенням.
|
||||
2.
|
Монітор.
Ознайомлення з клавіатурою.
Практичне
заняття № 1
Клавіатурний
тренажер .
|
Познайомити
з пристроєм вводу – клавіатурою, вчити користуватися кнопками.
|
|||||
3.
|
Ознайомлення з
маніпулятором — мишкою.
Керування
подіями за допомогою мишки.
Ознайомлення з
операцією «Перетяни й кинь».
Практичне
заняття № 2: Робота з курсором. Гра «Лісова
галявина»
|
Познайомити
з пристроєм МИШКА, навчити натискати на ліву кнопку мишки один та два рази
|
|||||
4.
|
Закріплення
навичок роботи з мишею. Операція «Подвійне клацання»
Практичне
заняття № 3: Гра
«Мильні
бульбашки».
|
Закріпити володіння навичками
подвійного клацання лівої кнопки миші.
|
|||||
Листопад
|
1.
|
Системний
блок. Пристрої зовнішні — принтер.
Практичне заняття
№ 4: Знайомство та роботою принтера.
|
Дати знання дітей про
значення системного блоку та засобу виведення інформації –принтером.
|
||||
2.
|
Пам'ять комп’ютера .
Практичне заняття
№ 5: Класифікація предметів за групами
|
Познайомити дітей з комп’ютерною
памяті та різні пристрої зберігання.
|
|||||
3.
|
Ознайомлення з курсором, його видами і призначенням.
Формування навичок роботи клавішами керування курсором.
Практичне заняття
№ 6: Розвиток
уваги, слухового сприйняття. Навички виділення
об’єкта 1 кліком миші. Гра «Розвиваємо пам’ять» (від Пізнайка)
|
Пояснити
призначення курсору;
використовувати
маніпулятор «миша» і клавіші керування курсором;
уміти вказувати
вказівником на об’єкти, які знаходяться на Робочому столі або у вікні виконання
програми;
|
|||||
4.
|
Колір.
Візуальне сприйняття. Розвиток мовлення.
Практичне
заняття № 7
Комп’ютерна
розмальовка «Пізнайко»
|
Розвивати практичні навики
роботи з курсором в програмі
комп’ютерної підтримки .
|
|||||
Грудень
|
1.
|
Ознайомлення з Робочим столом, програмами та
значками.
Практичне заняття
№ 8
Робота
з об’єктами Робочого стола.
|
Сформувати
поняття «робочий стіл», дати поняття «програма».
|
||||
2.
|
Форма.
Колір. Величина.
Практичне заняття № 9
Гра
«Прикрасимо ялинку»
|
Розвивати практичні навики
роботи з курсором в програмі
комп’ютерної підтримки.
|
|||||
3.
|
Ігрові програми.
Практичне заняття № 10
Гра «Одягни Дору на Новорічний бал»
|
Розвивати практичні навики
роботи з курсором в програмі
комп’ютерної підтримки.
|
|||||
Січень
|
1.
|
Класифікація
предметів за призначенням.
Практичне
заняття № 11
Гра«Допоможи
мамі прибрати кімнату»
|
Вчити поєднувати об’єкти в групи за їхніми
властивостями,спільними ознаками для декількох предметів.
|
||||
2.
|
Розвиток логічного мислення.
Практичне
заняття № 12
Гра «веселі костюми»
|
Розвивати практичні навики
роботи з курсором в програмі комп’ютерної
підтримки.
|
|||||
3.
|
Розвиток уваги,мотрики рук.
Практичне
заняття № 13
Гра ,,Приготуй Тому сніданок»
|
Розпізнавати
істотну ознаку предмета; спільні ознаки для декількох
предметів.
|
|||||
4.
|
Спільна
ознака. Знаходження «зайвого» об’єкта в
групі
Практичне
заняття № 14
Гра «Знайди зайве»
|
Знаходити «зайвий» об’єкт у групі;
|
|||||
Лютий
|
1.
|
Програма
«Мій комп’ютер», «Корзина»
Практичне заняття
№ 15
Презентація:
«Смайлик розповідає».
Вправа:
«Знайди ярлик».
Д/г:
«Розрізні картинки»
|
Дати
знання про програму, її призначення, вчити знаходити ярлик на робочому столі,
дати поняття про процест видалення інформації
|
||||
2.
|
Знайомство
з папками та файлами
Практичне заняття
№16
Розповідь Смайлика про папки та файли,
дид.
гра «Знайди та назви відмінності».
|
Дати
поняття «папка», «файл», вчити розрізняти ярлики, дати елементарні уявлення
про збереження інформації
|
|||||
3.
|
Комп’ютер і музика.
Практичне заняття
№17
Робота з програвачами мелодій.
|
Сформувати поняття про стандартні програвачі мелодій.
|
|||||
4.
|
Діагностування дітей .
|
Виявити рівень знань, умінь та навичок дітей про
комп’ютер, навички користування, індивідуальні здібності.
|
|||||
3.Графічний редактор Paint
|
|||||||
Березень
|
1.
|
Можливості програми Paint
Практичне заняття
№ 18
Робота в графічному редакторі Paint. Ознайомлення з Панеллю інструментів
|
Формувати
знання про програму «Paint», вчити розрізняти її ярлик на робочому столі,
сформувати знання про інструменти програми, навчити елементарним навичка
роботи.
|
||||
2.
|
Використання інструмента «Олівець»
Практичне
заняття № 19
Ознайомлення з інструментом
«Олівець».
Малювання контурів різного кольору і розфарбування замкнених
контурів у графічному редакторі Paint
|
Формувати
вміння використовувати палітри кольорів у середовищі графічного редактора інструментом «Олівець».
|
|||||
3.
|
Використання інструмента «Пензель»
Практичне заняття
№ 20
Ознайомлення з інструментом «Пензель» Малювання
будиночка.
|
Формувати
вміння використовувати палітри кольорів у середовищі графічного редактора інструментом «Пензель».
|
|||||
4.
|
Використання інструмента «Гумка». Інформація корисна і некорисна .
Практичне заняття № 21
Ознайомлення з інструментом «Гумка»
|
Формувати
вміння змінювати значення властивостей об‘єктів в середовищі графічного
редактора.
|
|||||
Квітень
|
1.
|
Інформаційні процеси.
Практичне заняття
№ 22
Інструмент «Багатокутник», Команда «Очистити
малюнок»
|
Закріпити призначення інструментів середовища графічного редактора
|
||||
2.
|
Робота в
графічному редакторі Paint. Робота за допомогою лівої і правої кнопки
миші.
Практичне заняття
№ 23
Робота в графічному редакторі Paint “Дерево»
|
Створювати
прості графічні об’єкти та їх комбінації.
|
|||||
3.
|
Малювання за
задумом на тему «Якби я був чарівником»
Практичне заняття № 24
Робота в графічному редакторі Paint
|
Застосовувати
інструменти середовища графічного редактора для створення зображень за
власним задумом.
|
|||||
4.
|
Ворог комп'ютера
та поняття «інтернет»
Практичне заняття № 25
Робота в графічному редакторі Paint
|
Познайомити
дітей з поняттям «віруси» та соціальна
мережа «інтернет» ;вчити
розуміти, чим вони шкідливі.
|
|||||
4.Міжпредметні зв’язки комп’ютерної
грамоти
|
|||||||
Травень
|
1.
|
Закріплюємо навички рахунку та складу чисел.
Практичне заняття № 26
Гра «Вчимося рахувати» (від «Пізнайка»)
|
Закріпити
уміння рахувати об’єкти виконуючи дію «додавання» та «віднімання».
|
||||
2.
|
Закріплюємо знання про геометричні фігури
Практичне заняття № 27
Вивчаємо геометричні фігури(від «Пізнайка»)
|
Закріпити знання про
геометричні фігури.
|
|||||
3.
|
Закріплюємо навички читання
Практичне заняття № 28
Читаємо по складах (від «Пізнайка»)
|
Закріпити
та систематизувати знання дітей з грамоти, підвищувати інтерес до навчання
грамоти, розвивати увагу, мислення, мовлення, виховувати наполегливість
|
|||||
4.
|
Діагностика дітей .
|
Виявити
рівень знань, умінь та навичок дітей про
комп’ютер, навички користування, індивідуальні здібності набуті на протязі
навчального року.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар