Прихильники

ГУРТКОВА РОБОТА





УКРАЇНА
Прилуцька міська рада
Чернігівська область
Управління освіти
Дошкільний навчальний заклад № 27

Гурток "Веселі файлики"

(навчання комп’ютерної грамотності)
старша група





                                                                  Керівник гуртка:
                                                           Гуліцка Світлана Григорівна



Програмове забезпечення



1.    Програма виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина»

2.    Базовий компонент дошкільної освіти.

3.    Авторська програма навчання комп’ютерній грамоті дітей старшого дошкільного віку С.Унгул

4.    Парціальна програма «Смайлик» з формування основ комп’ютерної грамотності у дітей старшого дошкільного віку. Резніченко І. Ю.

Пояснювальна записка
В сучасних умовах розвитку освітньої системи України комп'ютер є своєрідним "інтелектуальним знаряддям", яке дозволяє людині вийти на новий інформаційний рівень. Його в теперішніх умовах слід розглядати як сучасний засіб діяльності дитини старшого дошкільного віку. Заняття дітей на комп'ютері мають велике значення для розвитку їх інтелекту, моторики рук, зорово-моторної координації, поліпшують та розвивають пам'ять і увагу. Виконуючи веселі ігрові завдання, дитина вчиться аналітично мислити в нестандартній ситуації, класифікувати та узагальнювати поняття, прагнути до поставленої мети. В сім'ї та навчальних закладах різних типів за допомогою комп'ютера дитина розв'язує різні завдання, перетворюючи на екрані зображення з допомогою клавіатури та "мишки".
Комп'ютер, будучи найсучаснішим інструментом для обробки інформації, служить технічним засобом навчання та відіграє значну роль у загальному технічному розвиткові дошкільників.
Психологи відзначають: чим раніше дитина познайомиться з комп'ютером, тим менший психологічний бар'єр між ним і машиною, тому що в дитини практично немає страху перед технікою. Чому? Та тому, що комп'ютер привабливий для дітей, як будь – яка нова іграшка.
Дошкільники виявляють високу зацікавленість до комп'ютера, його будови, функцій, можливостей, отримуючи при цьому хороший емоційний стан, задоволення. Працюючи на комп'ютері, дитина 6-го року життя діє з наочними екранними образами, які наділяє ігровим значенням. Старший дошкільник переходить від звичних йому практичних дій з предметами до дій з ними в образному плані (уявному, модельному, символічному). Робота дитини з комп'ютером формує передумови теоретичного мислення, здатність працювати в індивідуальному темпі. Дитина, яка оволоділа елементарною комп'ютерною технологією, краще за інших готова мислити, розв'язувати задачі у внутрішньому плані, почуватися компетентною у житті в інформаційному плані.

 Очікувані результати

-       Інтерес до комп’ютера та до предмету;
-      Знання будови та принцип роботи апаратної складової ПК;
-      Знання елементарної комп’ютерної технології;
-      Інтерес до ігор з використанням комп’ютерних програм;
-      Вміння свідомо вибирати спосіб дій;
-      Здатність працювати в індивідуальному темпі;
-      Готовність думати, розв’язувати задачі, почуватися вільно в інформаційному просторі;
-      Розвинені форми образного сприйняття світу, почуттєва сфера, сформовані сенсорні еталони;
-      Віра у власні можливості, вміння допомагати собі у скрутних ситуаціях, покладатися на себе;
-      Сформованість базових якостей особистості, самостійності, працелюбності, спостережливості, людяності, розсудливості, справедливості, самовладання, посидючості, стриманості, відповідальності, креативності;
-      Дотримання правил техніки безпеки при роботі за комп’ютером. 
  Мета і завдання
Метою гуртка є навчання дітей старшого дошкільного віку комп’ютерної грамоти.
Завданнями гуртка є:
·  обізнаність із комп'ютером, способами керування комп'ютером за допомогою клавіатури, «миші», здатність розуміти і використовувати спеціальну термінологію (клавіатура, екран, програма, диск, клавіша, комп'ютерні ігри тощо) та елементарні прийоми роботи з комп'ютером у процесі виконання ігрових та навчально – розвивальних програм, створених для дітей дошкільного віку;
·  вміння дотримуватись правил безпечної поведінки під час роботи з комп'ютером; виховання інформаційної культури, посидючості, дисциплінованості, логічного та абстрактного мислення, акуратності, бережного ставлення до оточуючого середовища.
Перспективне планування 
гурткової роботи "Веселі файлики"
Місяць
Тема заняття
Мета
Дата

1.Введення в предмет
Вересень
1.
Діагностуванння дітей
Бесіда: «Що таке комп’ютер?» Логічна вправа: «Що не так»
Виявити первинні знання дітей про комп’ютер, навички користування, індивідуальні здібності.
  
    
2.
Що вивчає комп’ютерна грамота.
Ознайомлення з кабінетом, правилами поведінки та технікою безпеки в комп’ютерному класі
Познайомити дітей з комп’ютерним куточком, його облаштуванням, дати загальні відомості про комп’ютер, його призначення, викликати інтерес до занять.
     

3.
Сфери використання комп’ютерів. Слайд-шоу «Як використовують комп'ютер».
Дати знання про використання комп’ютерів в різних сферах діяльності людини.

     

2.Основні складові  комп’ютера. Початкові навички роботи з комп’ютером
Жовтень
1.
Ознайомлення з основними пристроями комп’ютера та їх призначенням.
Познайомити зі складовими частинами комп’ютера, їх призначенням.
    
2.
Монітор. Ознайомлення з клавіатурою.

Практичне заняття № 1 Клавіатурний
тренажер .
Познайомити з пристроєм вводу – клавіатурою, вчити користуватися кнопками.

3.
Ознайомлення з маніпулятором — мишкою.
Керування подіями за допомогою мишки.
Ознайомлення з операцією «Перетяни й кинь».

Практичне заняття № 2: Робота з курсором. Гра «Лісова галявина»
Познайомити з пристроєм МИШКА, навчити натискати на ліву кнопку мишки один та два рази
     
4.
Закріплення навичок роботи з мишею. Операція «Подвійне клацання»

Практичне заняття № 3: Гра «Мильні
бульбашки».
Закріпити володіння навичками подвійного клацання лівої кнопки миші.

     
Листопад
1.
Системний блок. Пристрої зовнішні — принтер.

Практичне заняття № 4: Знайомство та роботою принтера.
Дати знання дітей про значення системного блоку та засобу виведення інформації –принтером.
      
2.
Пам'ять комп’ютера .

Практичне заняття № 5: Класифікація предметів за групами
Познайомити дітей з комп’ютерною памяті та різні пристрої зберігання.


3.
Ознайомлення з курсором, його видами і призначенням. Формування навичок роботи клавішами керування курсором.

Практичне заняття № 6: Розвиток уваги, слухового сприйняття. Навички виділення об’єкта 1 кліком миші. Гра «Розвиваємо пам’ять» (від Пізнайка)
Пояснити
призначення курсору;
використовувати маніпулятор «миша» і клавіші керування курсором;
уміти вказувати вказівником на об’єкти, які знаходяться на Робочому столі або у вікні виконання програми;
      

4.
Колір. Візуальне сприйняття. Розвиток мовлення.

Практичне заняття № 7
Комп’ютерна розмальовка «Пізнайко»
Розвивати практичні навики роботи з курсором в програмі комп’ютерної підтримки .
     
Грудень
1.
Ознайомлення з Робочим столом, програмами та значками.

Практичне заняття № 8
 Робота з об’єктами Робочого стола.
Сформувати поняття «робочий стіл», дати поняття «програма».
      
2.
Форма. Колір. Величина.

 Практичне заняття № 9
Гра «Прикрасимо ялинку»
Розвивати практичні навики роботи з курсором в програмі комп’ютерної підтримки.
     
3.
Ігрові програми.

 Практичне заняття № 10
Гра «Одягни Дору на Новорічний бал»

Розвивати практичні навики роботи з курсором в програмі комп’ютерної підтримки.

Січень
1.
Класифікація предметів за призначенням.

Практичне заняття № 11
Гра«Допоможи мамі прибрати кімнату»
Вчити поєднувати обєкти в групи за їхніми властивостями,спільними ознаками для декількох предметів.
  
2.
Розвиток логічного мислення.

Практичне заняття № 12
Гра «веселі костюми»
Розвивати практичні навики роботи з курсором в програмі комп’ютерної підтримки.
        
3.
Розвиток уваги,мотрики рук.

Практичне заняття № 13
Гра ,,Приготуй Тому сніданок»
Розпізнавати
істотну ознаку предмета; спільні ознаки для декількох предметів.

    
4.
Спільна ознака. Знаходження «зайвого» об’єкта в групі

Практичне заняття № 14
Гра  «Знайди зайве»

Знаходити «зайвий» обєкт у групі;

    
Лютий
1.
Програма «Мій комп’ютер», «Корзина»

Практичне заняття № 15
Презентація: «Смайлик розповідає».
Вправа: «Знайди ярлик».
Д/г: «Розрізні картинки»
Дати знання про програму, її призначення, вчити знаходити ярлик на робочому столі, дати поняття про процест видалення інформації
    
2.
Знайомство з папками та файлами

Практичне заняття №16
 Розповідь Смайлика про папки та файли,
дид. гра «Знайди та назви відмінності».
Дати поняття «папка», «файл», вчити розрізняти ярлики, дати елементарні уявлення про збереження інформації
    
3.
Комп’ютер і музика.

Практичне заняття №17
Робота з програвачами мелодій.

Сформувати поняття про стандартні програвачі мелодій.
    
4.
Діагностування дітей .

Виявити рівень знань, умінь та навичок дітей про комп’ютер, навички користування, індивідуальні здібності.


    

3.Графічний редактор Paint
Березень
1.
Можливості програми Paint

Практичне заняття № 18
Робота в графічному редакторі Paint. Ознайомлення з Панеллю інструментів
Формувати знання про програму «Paint», вчити розрізняти її ярлик на робочому столі, сформувати знання про інструменти програми, навчити елементарним навичка роботи.
     
2.
Використання інструмента «Олівець»

Практичне заняття № 19
 Ознайомлення з інструментом «Олівець». Малювання контурів різного кольору і розфарбування замкнених контурів у графічному редакторі Paint
Формувати вміння використовувати палітри кольорів у середовищі графічного редактора інструментом «Олівець».


3.
Використання інструмента «Пензель»

Практичне заняття № 20
Ознайомлення з інструментом «Пензель» Малювання будиночка.
Формувати вміння використовувати палітри кольорів у середовищі графічного редактора інструментом «Пензель».

      
4.
Використання інструмента «Гумка». Інформація корисна і некорисна .

Практичне заняття № 21
Ознайомлення з інструментом «Гумка»
Формувати вміння змінювати значення властивостей об‘єктів в середовищі графічного редактора.



      
Квітень
1.
Інформаційні процеси.

Практичне заняття № 22
 Інструмент «Багатокутник», Команда «Очистити малюнок»
Закріпити призначення інструментів середовища графічного редактора
     
2.
Робота в графічному редакторі Paint. Робота за допомогою лівої і правої кнопки миші.

Практичне заняття № 23
Робота в графічному редакторі Paint “Дерево»
Створювати прості графічні об’єкти та їх комбінації.


3.
Малювання за задумом на тему «Якби я був чарівником»

Практичне заняття № 24
 Робота в графічному редакторі Paint
Застосовувати інструменти середовища графічного редактора для створення зображень за власним задумом.


4.
Ворог комп'ютера та поняття «інтернет»

 Практичне заняття № 25
Робота в графічному редакторі Paint
Познайомити дітей з поняттям «віруси» та соціальна мережа «інтернет» ;вчити розуміти, чим вони шкідливі.


     

4.Міжпредметні звязки комп’ютерної грамоти
Травень
1.
Закріплюємо навички рахунку та складу чисел.

Практичне заняття № 26
Гра «Вчимося рахувати» (від «Пізнайка»)

Закріпити уміння рахувати обєкти виконуючи дію «додавання» та «віднімання».

     
2.
Закріплюємо знання про геометричні фігури

Практичне заняття № 27
 Вивчаємо геометричні фігури(від «Пізнайка»)

Закріпити знання про геометричні фігури.
     
3.
Закріплюємо навички читання

Практичне заняття № 28
Читаємо по складах (від «Пізнайка»)

Закріпити та систематизувати знання дітей з грамоти, підвищувати інтерес до навчання грамоти, розвивати увагу, мислення, мовлення, виховувати наполегливість


4.
Діагностика дітей .

Виявити рівень знань, умінь та навичок дітей про комп’ютер, навички користування, індивідуальні здібності набуті на протязі навчального року.
     

Немає коментарів:

Дописати коментар